Inkluzívny prístup v rozvíjaní čitateľskej gramotnosti
AKTUALIZAČNÉ VZDELÁVANIE - INKLUZÍVNY PRÍSTUP V ROZVÍJANÍ ČITATEĽSKEJ GRAMOTNOSTI
18. decembra naša materská škola privítala hostí a zároveň priateľov – pani učiteľky a pána učiteľa ZŠ Bačkov, pani učiteľky MŠ Rankovce a pani učiteľku Aďku, no a my „domáce pani učiteľky“. Stretli sme sa za účelom aktualizačného vzdelávania. Naše pozvanie na lektorovanie prijala skvelá pani učiteľka, lektorka, supervízorka a človek pani PaedDr. Zuzka Révészová.
Celé vzdelávanie sa nieslo vo veľmi príjemnej predvianočnej atmosfére. Vďaka zaujímavým aktivitám sme porozumeli tvorbe čitateľského prostredia a získali praktické tipy ako vytvárať prostredie, ktoré motivuje k čítaniu. Pracovali sme s knihami MOJE!, SPRÁVA Z PLANÉTY ROMANESCO, ktoré nám odporučila pani lektorka Zuzka a odporúčame ich aj vám, sú úžasné a poskytujú priestor k rôznorodej práci s knihou, aktivitám. Na fotkách môžete vidieť dramatickú aktivitu, pri ktorej sme vytvárali zeleninovú planétu. Takýchto podnecujúcich aktivít bolo viac a veeeľmi sme sa nasmiali. Vlastne ako som si uvedomila aj ja pri spracovaní tohto článku, na všetkých fotografiách a na tvárach všetkých zúčastnených bol vždy úsmev.
V závere sme si aj spoločne zaspievali. A čo? No predsa vianočné koledy. Bol to príjemne a zároveň veľmi poučne strávený čas v kruhu priateľov. Také by teda malo byť každé vzdelávanie. ĎAKUJEME všetkým!
AKTUALIZAČNÉ VZDELÁVANIE - INKLUZÍVNY PRÍSTUP V ROZVÍJANÍ ČITATEĽSKEJ GRAMOTNOSTI
18. decembra naša materská škola privítala hostí a zároveň priateľov – pani učiteľky a pána učiteľa ZŠ Bačkov, pani učiteľky MŠ Rankovce a pani učiteľku Aďku, no a my „domáce pani učiteľky“. Stretli sme sa za účelom aktualizačného vzdelávania. Naše pozvanie na lektorovanie prijala skvelá pani učiteľka, lektorka, supervízorka a človek pani PaedDr. Zuzka Révészová.
Celé vzdelávanie sa nieslo vo veľmi príjemnej predvianočnej atmosfére. Vďaka zaujímavým aktivitám sme porozumeli tvorbe čitateľského prostredia a získali praktické tipy ako vytvárať prostredie, ktoré motivuje k čítaniu. Pracovali sme s knihami MOJE!, SPRÁVA Z PLANÉTY ROMANESCO, ktoré nám odporučila pani lektorka Zuzka a odporúčame ich aj vám, sú úžasné a poskytujú priestor k rôznorodej práci s knihou, aktivitám. Na fotkách môžete vidieť dramatickú aktivitu, pri ktorej sme vytvárali zeleninovú planétu. Takýchto podnecujúcich aktivít bolo viac a veeeľmi sme sa nasmiali. Vlastne ako som si uvedomila aj ja pri spracovaní tohto článku, na všetkých fotografiách a na tvárach všetkých zúčastnených bol vždy úsmev.
V závere sme si aj spoločne zaspievali. A čo? No predsa vianočné koledy. Bol to príjemne a zároveň veľmi poučne strávený čas v kruhu priateľov. Také by teda malo byť každé vzdelávanie. ĎAKUJEME všetkým!
________________________________________________________________________________
AKTUALIZAČNÉ VZDELÁVANIE
Názov programu: Inkluzívny prístup v rozvíjaní čitateľskej gramotnosti
Garant programu: Mgr. Martina Bajusová Vargová, riaditeľka
Rozsah vzdelávania: 15 hodín
Forma vzdelávania: kombinovaná
Hlavný cieľ programu:
Hlbšie porozumieť faktorom formujúcim čitateľskú identitu u detí v predškolskom veku a získať praktické tipy ako rozvíjať čítanie a čitateľstvo v materskej škole s dôrazom na rozličné nástroje, ktoré máme k dispozícii. Reflektovať vlastné postoje a učiteľské techniky a identifikovať vhodné spôsoby, ktorými dochádza k zvýšenému záujmu o čítanie a prehlbovaniu čitateľských zručností.
Čiastkové ciele:
Poskytnúť aktuálne informácie z oblasti čitateľstva detí v predškolskom veku.
Priniesť príklady dobrej praxe z MŠ v oblasti čítania.
Vytvoriť priestor na reflexiu a aktivizáciu učiteľov a učiteliek.
Špecifické ciele
Porozumieť dôležitosti tvorby čitateľského prostredia a praktické tipy ako vytvárať prostredie, ktoré motivuje k čítaniu.
Získať inšpiráciu ako tvoriť čitateľské teritórium.
Ako môžeme meniť a podporovať čitateľské návyky u detí pomocou digitálnych technológií.
Ako vytvárať produktívnu a zmysluplnú spoluprácu medzi triednou a miestnou knižnicou.
Získať praktické nástroje na budovanie čitateľskej identity u detí zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Aké máme možnosti a príležitosti skúšať nové veci a zároveň byť v súlade so Štátnym vzdelávacím programom.
Načerpať novú inšpiráciu v oblasti čítania detí a povzbudenie vo svojej práci.